Meer resultaat met Meta advertenties dankzij deze 3 neuromarketingtips

Je hebt advertenties draaien op Meta (Facebook en Instagram) en wilt meer aanmeldingen voor je gratis weggever, webinar of challenge of wilt direct meer verkopen vanuit jouw Meta advertenties. Maar hoe?

Veel ondernemers denken dat ze resultaten kunnen verbeteren door andere doelgroepen in te stellen of ze veranderen lukraak wat aan hun tekst en beeld. Zonder dat ze precies weten wat ze het beste kunnen aanpassen om meer resultaat te behalen.

In dit artikel deel ik 3 neuromarketingtips met jou die ervoor zorgen dat je echt meer resultaat behaald met Meta advertenties.

Het reptielenbrein wakker schudden

Het eerste waar je de focus op wilt leggen, is het wakker schudden van het reptielenbrein van jouw ideale klant.

Het reptielenbrein is het oudste brein van de 3 breinen die wij als mens hebben en zorgt ervoor dat wij als mens overleven. Het reptielenbrein is onder andere verantwoordelijk voor de drang om te vluchten of vechten. Jij wilt met jouw advertentie bereiken dat iemand als het ware vecht om een bepaalde droom waar te maken of uit de huidige situatie ‘vlucht’ naar jouw oplossing.

Hier gaat het vaak mis bij advertenties. 

Er wordt direct ingespeeld op wat iemand krijgt. Op droge feiten. Dat reptielenbrein wordt daar niet wakker van. Iemand komt dus ook niet in de actiestand. 

Soms is het even zoeken naar wat jouw ideale klant nu precies aanzet tot actie. Welke invalshoek dat reptielenbrein wakker schudt.

Daarom raad ik altijd aan om met meerdere invalshoeken te testen in ‘losse’ advertenties. Zet ze dus niet allemaal bij elkaar, maar test de invalshoeken echt los van elkaar. Je kunt dan zelfs de landingspagina of salespagina hierop laten aansluiten voor nog meer aanmeldingen of meer verkopen via Meta advertenties.

Laat jouw ideale klant een micro-commitment geven

Naast tekst is beeldmateriaal bij Meta advertenties ontzettend belangrijk. Het beeldmateriaal is echt de showstopper. Daarmee trek je de aandacht of juist niet.

Welk beeldmateriaal goed werkt, verschilt per doelgroep. Een aantal neuromarketing tips die voor iedereen werken:

  • Kijk in de camera op de foto of in de video.
    Wanneer iemand jou aankijkt, dan kijk je terug. Dat zit in onze aard en daardoor weet je de aandacht langer vast te houden van iemand.
  • Bewegend beeld trekt de aandacht. Vanuit vroeger is het zo dat beweging gevaar kan betekenen. Daarom kijk je ook sneller naar de tv wanneer die aan staat op de achtergrond, terwijl je focus eigenlijk bij het gesprek aan tafel moet zijn. Wanneer iemand aan het scrollen is op zijn telefoon, dan trekt dat bewegend beeld de aandacht.

Dit was pas het topje van de ijsberg…

Wil je meer leren over neuromarketing voor beter presterende Meta advertenties inclusief voorbeelden? Klik hier voor een masterclass over Neuromarketingproof advertenties voor meer resultaat. 

Niet alleen neem ik je mee in wat wel en niet werkt in Meta advertenties. Ik neem je ook mee door een aantal salespages en deel wat zij slim hebben gedaan.

marlouminten-yourmarketingminds (1)

Over Marlou

Senior online marketeer en beïnvloedingspsycholoog met een zachte ‘G’. 

Misschien vind je deze artikelen ook wel interessant

LEAD MAGNET

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris 

Geen klanten missen?

Deze 30 praktische neuromarketingadviezen helpen jou slimmer gebruik te maken van het brein waardoor je minimaal 3 keer zoveel leads en klanten krijgt. Verwacht alles behalve de standaard ’trucjes’.