beinvloedingspsycholoog (1)

Hi, ik ben Marlou

Senior online marketeer en beïnvloedingspsycholoog met een zachte ‘G’. 

Alweer bijna een bore-out

Na een maand meezingen met “Vraag jezelf eens af” van Brace, besloot ik dat het zo echt niet langer kon. Ik verveelde mij kapot bij mijn toenmalige baan. Er zat geen uitdaging meer in.

Op dat moment was ik 24 en een echte ‘job-hopper’ dankzij de bore-out die elke keer weer om de hoek kwam kijken. Ik wilde namelijk allerlei dingen doen en mijn kwaliteiten optimaal benutten, maar elke keer liep ik tegen een plafond aan. Er was niet voldoende budget of personeel, waardoor ik veel met andere dingen bezig was dan alleen de marketing.

Ik besloot dat ik mijn eigen bedrijf wilde starten in online marketing. Sommige mensen verklaarden mij voor gek. Ik had net een vast contract gekregen en een appartement in Eindhoven gekocht. Waarom zou ik zoveel risico nemen?

Nou, simpel. Ik nam liever het risico dat ik met hangende pootjes weer terug in loondienst moest, dan dat ik altijd maar zou denken: “Wat als…”

Een vliegende start

Nog voordat ik bij de Kamer van Koophandel stond ingeschreven, haalde ik mijn eerste klant binnen. Ik was al begonnen met mijn eigen marketingstrategie toe te passen en die bleek succesvol. Binnen 2 maanden had ik een klantenstop omdat ik zoveel aanvragen kreeg én was ik gelukkiger dan in welke loondienstbaan dan ook. 

Als senior online marketeer help ik zowel zzp’ers als mkb-bedrijven om met ijzersterke en creatieve marketing hun doelen te behalen en boven de rest van hun branche uit te stijgen.

Zij gingen je voor

“Heb je geen marketingstudie gedaan?”

Dit is de vraag die ik het meest krijg en het antwoord zorgt altijd voor verbazing. Het antwoord is namelijk nee. Ik heb geen marketingstudie gedaan, op HBO Beïnvloedingspsychologie na. Toen ik 21 was studeerde ik af als Maatschappelijk Werker. Lijkt misschien iets heel anders, is het niet direct. Het heeft mij geholpen om mij in ontzettend veel verschillende doelgroepen te kunnen verplaatsen. 

Mijn marketingskills heb ik opgedaan op de werkvloer in loondienst, dankzij trainingen en een oneindige nieuwsgierigheid naar alles wat met marketing te maken heeft. 

De afgelopen jaren heb ik gemerkt dat veel ondernemers zelf ook willen weten hoe marketing werkt. Of ze willen dat de kennis van hun marketingmedewerkers wordt opgefrist. Dit heb ik samengebracht met één van mijn andere passies: mensen iets (nieuws) leren en begeleiden. 

Dit kan in de vorm van 1:1 trainingen of coachsessies, maar ook InCompany workshops en trainingen zijn mogelijk. 

REVIEWS

Een paar dingen die je moet weten over mij

5 Neuro Nuggets

Leer jouw ideale klant op een dieper niveau kennen waardoor je ze zonder twijfel ja laat zeggen tegen jouw aanbod. Hoe? Met vijf dagen lang, elke dag een breinsnack van maximaal 5 minuten.