Ben jij die marketingtrucjes en -moetjes moe?
Mis je structuur en strategie waardoor jouw bedrijf niet groeit zoals jij wilt?
Ik ben één van de weinige marketeers die achterhaalt wat echt bij jou, jouw bedrijf en doelgroep past.
Strategisch, praktisch en zonder poeha.

Ik ga op zoek naar jouw holy grail
De ene expert roept dat je elke dag berichten of video’s moet plaatsen. De ander zegt dat advertenties the way to go zijn of predikt dat je volledig moet focussen op SEO. En sommige zeggen dat je alleen slaagt met ‘omnipresence’, oftewel overal aanwezig zijn.
Ik word al doodmoe bij de gedachte alleen al. Wat jij?
Waarschijnlijk heb je al verschillende adviezen opgevolgd. Eerst advies numero uno. Die werkt niet (goed genoeg). Door naar advies numero dos.
Zo gaat het al een tijdje en het is frustrerend.
Het kost teveel tijd.
En dan hebben we het nog niet over de hoogte van de kosten…
Wat denk jij dat er gebeurt wanneer we samen op zoek gaan naar jouw holy grail? Jouw goud?
Of in normale mensentaal: We gaan op zoek naar marketing die bij jou, jouw bedrijf en doelgroep past. Marketing waar je energie van krijgt. Waar jouw doelgroep energie van krijgt en waardoor klanten niet meer om jou heen kunnen.
Waarom dat zo belangrijk is?
Nou, het komt waarschijnlijk niet als verrassing, maar het aantal ondernemers en zzp’ers neemt ontzettend snel toe.
Op 1 januari 2023 telde Nederland 2,2 miljoen bedrijven.
Meer dan 90% bestaat uit eenmanszaken (Bron: AD)
Volgens het CBS sloot nooit eerder zo’n klein percentage in een jaar zijn deuren
Conclusie:
Er komt steeds meer concurrentie.
Wanneer jij nu geen structuur en strategie aanbrengt in jouw marketing die echt bij jou past, dan blijf je keer op keer vrijwillig tegen de muur (of deur😉 ) aan lopen.

Ik heb een template voor je waarmee je direct meer klanten en omzet krijgt
NEE NATUURLIJK NIET.
Als je daar naar op zoek bent, dan heb ik maar één ding te zeggen…

Templates en trucjes gaan je niet helpen.
1. Ze zijn niet afgestemd op jou, jouw bedrijf en jouw doelgroep. Hoe kan één template bijvoorbeeld werken voor iemand die online trainingen verkoopt aan moeders, maar ook voor iemand die 1:1 werkt met jongeren? I rest my case.
2. De meeste mensen prikken door templates heen. Ze geloven er niet meer in. En waarom niet? Juist, omdat nog 999 andere ondernemers dezelfde templates en bijbehorende trucjes hebben gekocht voor 2 tientjes.

Maar Marlou, moeten we dan het wiel opnieuw uitvinden?
Gelukkig niet. Dat zou een hele klus zijn
Er zijn marketingtechnieken die echt goud waard zijn.
De kunst is om er een unieke, creatieve mix van te maken die voor jou werkt.
Je moet het zo zien…
We pakken een wiel. Zo’n oude. Functioneel, maar niet echt van deze tijd.
Ik ontrafel tijdens een samenwerking wat er nodig is om dat ‘wiel’ voor jou te perfectioneren.
Het eigen te maken zodat jij opvalt tussen die 2,2 miljoen bedrijven.
Aan een paar woorden heb ik vaak genoeg.
Zoals Annemieke van Waterschoot (Spiegelei Communicatie) laatst appte:

En ook Femke Veltkamp (Coach voor creative souls & entrepreneurs) zei in maart 2023 tijdens een meeting: “Het is zo fijn dat ik van jou niet
vanalles moet, maar dat we echt kijken naar wat bij mij past en we direct een concreet stappenplan hebben na onze meeting.”
Ik liep een tijdje terug ook met de meute mee
Eind 2022 betrapte ik mijzelf erop… Sinds ik mijn aanbod had veranderd, was ik ongemerkt met de meute aan het meewandelen.
Ik dacht mijn aanbod uit met verschillende opties volgens ‘de regels’ van hoe je jouw aanbod presenteert.
De salespages schreef ik zoals ‘het heurt’

En ondertussen liep ik er elke donderdag – dan werk ik standaard aan mijn bedrijf – tegenaan te hikken dat ik geen inspiratie had voor
blogs of social media berichten.
Resultaat: Maandenlang voelde donderdag als een verschrikkelijke dag.
Ik probeerde werken aan mijn eigen bedrijf te ontwijken.
Plande afspraken met klanten terwijl ik dit vroeger nooit deed.
In februari ging de knop om nadat de ‘good old’ Marlou eindelijk weer om de hoek kwam kijken.
Ik gaf mijn mening gaf over een bekende marketeer. Mijn LinkedIn ontplofte.

Vanaf dat moment begon het vuurtje weer te branden…
Ik besefte: Ik mag het op MIJN manier doen.
Mijn missie is helder.
Ik wil ook jouw vuurtje weer laten branden.
Want ik weet hoe het uitgedoofd kan worden. Bewust of onbewust.
Bij meerdere ondernemers zag ik dit gebeuren doordat hun marketing niet paste bij waar zij voor stonden.
Ik wil laten zien dat jij het op jouw manier mag doen.
Maar wel op zo’n manier dat er strategisch over nagedacht is.
Jij mag jouw stem laten horen.
Jij mag laten zien en voelen aan jouw doelgroep wat zij missen als ze niet voor jou kiezen.
Jij hebt goud in handen.
Laat dit niet meer door je vingers glippen…

Praktisch en zonder poeha
Geen ingewikkelde marketingstrategieën van ontelbaar veel pagina’s met onbegrijpelijk marketinggeleuter en een hoop bla bla.
KPI’s dit.
Leadgeneration dat.
AMP pagina zo.
Nee.
Wanneer je met mij samenwerkt gaan we terug naar de kern.
Je krijgt marketing in begrijpelijke taal.
Creatief, praktisch en doelgericht op een manier die bij jou, jouw bedrijf en doelgroep past.
Zodat jij (en/of jouw team) direct de eerste stappen kunnen zetten.
Als je tot hier bent gekomen, chapeau!

Waarschijnlijk zit je te wachten of te scrollen totdat je een aanbod tegenkomt..
Het enige aanbod dat ik voor jou heb is een kennismakingsgesprek.
Ik ben gestopt met standaard pakketten.
Die verkocht ik nooit.
Niet omdat mijn eigen marketing crap is😉
Maar omdat ik terugkeek naar het afgelopen jaar en zag dat álles maatwerk is.
Marketing is maatwerk, dus mijn aanbod ook.
Ik stem tijdens het vrijblijvende kennismakingsgesprek af op jou en wat jij nodig hebt.
Niet wat je denkt nodig te hebben, want dat is vaak heel iets anders.
En als jij eerst nog andere stappen te zetten hebt, dan geef ik dat altijd eerlijk aan.
Pssst… Ik deel hieronder wel een paar ideeën waar je aan kan denken wanneer je met mij gaat samenwerken. Kun je ook direct wat reacties van anderen lezen. Social proof hè 😉
Een paar maatwerk mogelijkheden
MARKETINGSTRATEGIE
De meest voor de hand liggende, ja ja.
De marketingstrategie. Dit kan een complete strategie zijn, maar ook bijv. gefocust op één onderdeel.
Verwacht geen bla bla, maar echt een strategisch én praktisch plan waardoor het direct uitvoerbaar is door jou of jouw team.
De marketingstrategie komt altijd samen met 1 of meerdere calls. Ik wil zien dat jij actie onderneemt en resultaat behaalt!
SPARRINGPARTNER
Inmiddels ben ik sparringpartner voor zowel zzp als mkb. Wat dat precies inhoudt?
Ik word ingeschakeld om te sparren wanneer er vraagstukken rondom marketing zijn, maar ook over de cijfers en doelen. Ook deel ik marketingtrends
en inzichten.
De één krijgt na de sparringsessie een concreet stappenplan, de ander maakt dit zelf.
COACHING
Wil je heel graag leren hoe je bepaalde dingen zelf doet? Denk bijv. aan adverteren, een mailfunnel bouwen, etc.
En vervolgens ook leren hoe je cijfers leest, optimaliseert en opschaalt? Dan kan ik jou een bepaalde periode intensief coachen. Dit is echt afhankelijk van jouw kennis en wat er nodig is.
WORKSHOP/TRAINING
Heb jij één of meerdere marketingmedewerkers of freelancers in dienst en wil je hun kennis opfrissen of vergroten op het gebied van online marketing, neuromarketing of beïnvloedingspsychologie?
Ik geef met heel veel plezier workshops en trainingen over dit onderwerp waarbij interactie en actie centraal staan.
SPREKER
Ik spreek graag over online marketing, neuromarketing en beïnvloedingspsychologie.
Samen kijken we waar er behoefte aan is bij de gelegenheid waar je mij wilt laten spreken.
Verwacht wel een lekkere zachte G uit Limburg 😉
???
Allerlei opties en combinaties zijn mogelijk. Tijdens het kennismakingsgesprek wordt dit vanzelf duidelijk.
Jij hoeft van tevoren niet te weten wat je precies wilt of waar je precies naar op zoek bent. Ik denk met je mee!
Ik was al een tijd aan het ondernemen, maar had nog niet echt een marketingstrategie. Toen ik met Marlou begon te werken heeft zij een strategisch marketingplan gemaakt. Ideaal, want haar inzichten, analyses en eerlijk advies zijn goud waard. Met Marlou heb ik de SEO aangepakt voor mijn bedrijf, maar ook funnels en contentcreatie. Als ik een nieuw idee heb, overleg ik altijd met Marlou hoe we dit marketingtechnisch kunnen aanpakken. Nu 1 jaar verder krijg ik meer bezoekers op mijn website en social media en daardoor ook nieuwe klanten die mij anders nooit gevonden zouden hebben.
Garcia Stans
Sparkle Your Business – Financieel business coach

Deze ondernemers gingen je o.a. voor
Ik heb het Strategisch Marketing Traject bij Marlou doorlopen. Gedurende het traject zijn er veel onderwerpen die aan bod komen, specifiek gericht op jouw bedrijf. Dat is één van de redenen waarom ik voor dit traject gekozen heb, omdat mijn bedrijf niet altijd in de standaard opzetjes past.
Bij vragen is er altijd snelle reactie waardoor je snel verder kunt. Al met al heb ik veel geleerd en stappen kunnen zetten met mijn bedrijf. Mocht het in de toekomst nodig zijn kom ik hier zeker nog terug!

Met mijn bedrijf Professionals in Design wilde ik graag stappen maken wat betreft marketing. Ik wilde ons meer profileren op de markt en vertellen wat ons bedrijf zo uniek maakt, maar wist niet waar ik moest beginnen. Marlou heeft vanuit dat uitgangspunt een strategieplan geschreven waardoor ik nu concreet weet waar ik mee aan de slag moet.
Toen ik het strategieplan ontving was ik aangenaam verrast. Marlou heeft zich perfect in onze doelgroep verplaatst en daardoor heel concreet kunnen aangeven waar we mee aan de slag moeten. Per onderdeel is een duidelijk actielijst opgesteld die ik direct heb kunnen inplannen bij mijn medewerkers. Niks uitstellen, maar direct stappen maken! Dat is wat ik wilde.

Onlangs heb ik een e-mailmarketingstrategie laten opstellen door Marlou. Ik vond het heel waardevol! Fijn dat het stap voor stap uitgeschreven is, waardoor ik direct aan de slag kan!

Ik kijk terug op een zeer geslaagde samenwerking. Naast de fijne contact momenten, denkt het team goed mee en werkt pro actief mee aan de doelstellingen die gesteld zijn. Mocht je op zoek zijn naar een online marketing bureau die mee kan bouwen aan de zichtbaarheid van jouw business, is Your Marketing Minds de partij waar je moet zijn.

Marlou heeft voor ons een strategieplan opgesteld en het resultaat heeft onze verwachtingen overtroffen. We mochten een uitgebreid en gedetailleerd plan ontvangen met veel goede tips en adviezen die we direct zelf in de praktijk kunnen brengen. Daarbij was het geen standaard plan dat zo van de plank werd getrokken, maar echt geschreven voor ons bedrijf.

NEEM CONTACT OP
Heb je vragen? Neem gerust contact op.
Ik beantwoord je vraag op werkdagen binnen 24u!
