fbpx

Let's face it...

Marketing moet bij jou, je bedrijf en jouw doelgroep passen.

Toch zie ik dat veel ondernemers denken dat ze het moeten doen zoals iedereen het doet. Dat creëert weerstand. Frustratie. En vooral niet het resultaat dat jij voor ogen hebt. Jij bent er klaar voor om afscheid te nemen van marketingmoetjes, -trucjes en wilt een strategie die écht bij jou, je bedrijf en je doelgroep past. 

0 +
Ondernemers geholpen
0 +
Strategieën opgezet
0 +
Jaar marketingervaring
0 +
Ondernemers geholpen
0 +
Strategieën opgezet
0 +
Jaar ervaring

Op zoek naar jouw holy grail

De ene expert roept dat je elke dag berichten moet schrijven voor diverse social media kanalen. Een ander zegt dat advertenties the way to go zijn of predikt dat video de toekomst is. En dan hoor je van sommige dat je dit allemaal moet doen.

Wat gebeurt er? Je volgt advies van expert numero 1 op. Dit test je een maand, maar het levert niet het resultaat op wat je voor ogen had. Je switcht naar het advies van expert numero 2, etc.

Zo gaat het al een tijdje en het is frustrerend.

Het kost teveel tijd.

En misschien ook wel veel geld wanneer je al met een team werkt en ze steeds iets anders laat opzetten. 

Wat denk je dat er gebeurt als we samen op zoek gaan naar jouw holy grail? Jouw goud? 

Of in normale mensentaal: We gaan op zoek naar marketing die bij jou, jouw bedrijf en doelgroep past. 

Zodat de juiste klanten bij jou aankloppen, jij (en jouw team) er weer meer plezier aan beleeft en er meer tijd overblijft voor waar jij je op wilt focussen binnen het bedrijf. 

Strategische marketing

Een stevige fundering is de sleutel naar succes

Herinner je jezelf nog die dag dat je met een glimlach van oor tot oor de deur uitliep bij de Kamer van Koophandel? Jouw bedrijf stond vanaf dat moment officieel ingeschreven. Vol enthousiasme begon jij aan het ondernemersavontuur.

Je hebt ups & downs gehad.
Maar in the end is jouw bedrijf gegroeid tot het bedrijf wat het nu is.

Toch knaagt het gevoel al een tijdje aan je dat het beter kan en anders mag.
Jij wilt de maximale potentie uit jezelf en jouw bedrijf halen.
Dat lukt alleen niet op de manier waarop je het nu aanpakt.

Ik heb dit zelf ook mogen ervaren.

Als ‘verse’ ondernemer deed ik allerlei dingen om klanten te krijgen. Van reageren op allerlei oproepjes in Facebookgroepen tot gastbloggen voor marketingwebsites tot elke dag posten, video’s opnemen, etc.

Net zoals bij de loodgieter de kraan lekt, ontbrak bij mij de marketingfundering.

Ik deed heel erg veel en het werkte.
Totdat ik niet meer blij en zelfs onrustig werd van deze vorm van marketing die heel veel tijd en energie opslokte.

Het aantal nieuwe klanten stagneerde. Ik stond stil en mijn bedrijfsgroei ook.

Dat was het moment waarop ik zelf ben teruggegaan naar de tekentafel om aan een stevige fundering te werken.
Daardoor weet ik nu de maximale potentie uit mijzelf en mijn bedrijf te halen.

Weet dus dat je niet de enige bent.

De meeste ondernemers doen in het begin maar iets. Ook al lijkt dat vaak anders 😉
Maar uiteindelijk is een stevige fundering wel de sleutel naar succes.

In het Strategisch Marketing Traject is dat ook waar we het eerste mee starten zodat we daarna verder kunnen bouwen.
Verwacht geen kant en klaar strategieplan. Alles wordt op maat gemaakt.

Jij krijgt een unieke fundering die voor jou en jouw bedrijf werkt.

Dit wordt vaak vergeten...

De fundering staat, oftewel de marketingstrategie is uitgedacht en op papier gezet. Ik help mee met het prioriteren van de taken zodat alles in de juiste volgorde wordt uitgevoerd.

Zo voorkom je dat alles door elkaar heen loopt en het alsnog een ongestructureerde chaos wordt. 

Maar dan… 

Dan komt een onderdeel wat heel vaak wordt vergeten als ondernemers alleen aan de slag gaan met een marketingstrategie. Ook precies de reden waarom ik het niet meer los aanbied 😉 

Optimaliseren. 

Hoe stevig en goed uitgedacht jouw fundering ook is. Soms reageert de doelgroep toch net wat anders dan verwacht of spelen er andere oorzaken een rol waar niet direct invloed op uitgeoefend kan worden. 

Tijdens het Strategisch Marketing Traject zoomen we in op: 

– Welke cijfers voor jou belangrijk zijn (dit verschilt echt per bedrijf) én waar je nog meer op moet letten (It’s not just a numbers game)
– Hoe je het beste kan optimaliseren 
– Op welke momenten je moet optimaliseren

En trust me… Je gaat het leuk vinden zodra je het optimalisatiespelletje door hebt en ziet welke effecten het heeft! 

Hoe ziet het Strategisch Marketing Traject eruit?

Maand 1

1:1 deepdive

We starten met een 1:1 deepdive. Je krijgt van tevoren een vragenlijst toegestuurd en we gaan in gesprek over jouw bedrijf, jouw missie, visie, doelen, doelgroep, etc. Na dit gesprek ken ik jou bedrijfs-wise beter dan wie dan ook 😉

Marketingstrategie

Ik kruip zowel in jouw huid als die van de doelgroep en ga aan de slag met de marketingstrategie. Er wordt niet alleen ingezoomd op marketing, maar ook op de doelgroep, jouw aanbod en prijzen.

Maand 2-3

implementeren VAN DE MARKETINGSTRATEGIE

In de marketingstrategie heb ik aangegeven wat prioriteit heeft en welke volgorde er aangehouden kan worden bij het implementeren van de marketingstrategie. Twee maanden hiermee bezig zijn lijkt misschien lang, maar de 'gewone' werkzaamheden gaan natuurlijk ook door. Is de marketingstrategie sneller doorgevoerd? Dat is alleen maar mooi! Dan is er meer tijd voor optimaliseren en opschalen.

Maand 4-5

OPTIMALISEREN

Een marketingstrategie werkt (bijna) nooit in 1 keer op alle vlakken. Een doelgroep kan net wat anders reageren dan verwacht. Of er zijn andere dingen van invloed die in de maatschappij spelen of marketingsystemen zijn gewijzigd (denk bv. aan alle wijzigingen rondom privacy). In deze twee maanden is er ruimte voor optimalisatie. Dit is een ongoing proces. De wereld staat nooit stil en jij als ondernemer dus ook niet. Wat nu werkt, hoeft niet persé over twee jaar nog steeds te werken.

Maand 6

OPSCHALEN & EVALUATIE

In deze maand gaat het over hoe je kan opschalen om de maximale potentie uit jezelf en jouw bedrijf te halen. Dit gaat verder dan alleen marketing. Denk bijvoorbeeld ook aan aanbod, uitbreiding van het team, internationaal uitbreiden, etc. En daarnaast evalueren we hoe het Strategisch Marketing Traject is verlopen en wat het jou gebracht heeft. Juist door terug te kijken, zie je vaak pas wat je allemaal hebt bereikt.

Leer meer over online marketing

Welke resultaten kun je verwachten?

Ik ben geen voorstander van gouden bergen beloven, dus dat ga ik ook zeker niet doen. De toekomst voorspellen kan niemand namelijk. Toch zijn er wel een aantal resultaten die je wel kunt verwachten. 

Ik heb het Strategisch Marketing Traject bij Marlou doorlopen. Gedurende het traject zijn er veel onderwerpen die aan bod komen, specifiek gericht op jouw bedrijf. Dat is één van de redenen waarom ik voor dit traject gekozen heb, omdat mijn bedrijf niet altijd in de standaard opzetjes past. Bij vragen is er altijd snelle reactie waardoor je snel verder kunt. Al met al heb ik veel geleerd en stappen kunnen zetten met mijn bedrijf. Mocht het in de toekomst nodig zijn kom ik hier zeker nog terug!

melany-arends-strategisch-marketing-traject
Melany Arends (Coach & Ervaringsdeskundige)

Er zijn 3 opties waar jij uit kan kiezen

Light

2000,- Vanaf prijs*
  • 1:1 Deepdive (Vragenlijst + Gesprek)
  • Op maat gemaakte marketingstrategie
  • 2 sessies 1:1

Medium

2700,- Vanaf prijs*
  • 1:1 Deepdive (Vragenlijst + Gesprek)
  • Op maat gemaakte marketingstrategie
  • 4 sessies 1:1
  • Mogelijkheid om tussendoor vragen te stellen
Meest gekozen

Plus

3200,- Vanaf prijs*
  • 1:1 Deepdive (Vragenlijst + Gesprek)
  • Op maat gemaakte marketingstrategie
  • Zes sessies 1:1
  • Mogelijkheid om tussendoor vragen te stellen

Hi, ik ben Marlou

In 2017 begon ik als 25-jarige vol goede moed aan mijn ondernemersavontuur, maar wauw… Dit is denk ik wel het meest intense persoonlijke ontwikkeltraject wat je jezelf kan geven 😉 En ik vind het heerlijk! 

In die 5 jaar heb ik met veel zzp-ers, klein MKB en MKB bedrijven mogen meedenken over hun online marketing. 

Het belangrijkste daarin vind ik dat bedrijven, klein of groot, marketing aanpakken op een manier die bij hen past. Pas dan trek je de juiste doelgroep aan en kun je groeien. 

On a personal note: 
Ik ben een rasechte Limburger, ja met een zachte ‘G’ dus. Een beetje (te) direct wanneer het nodig is en altijd in voor wat flauwe humor. We hoeven niet 24/7 serieus te zijn toch? Verder vind je mij regelmatig in een boulderhal, in het bos met Mout (mijn chocoladebruine labrador) of bij een restaurant om te borrelen met vrienden. 

Online Marketing Expert Noord-Limburg

Veelgestelde vragen

Het Strategisch Marketing Traject is geschikt voor jou als jij het idee hebt dat je nu nog met losse marketingflodders aan het schieten bent en het gevoel hebt dat het anders én beter kan. Er mag een stevige marketingfundering komen waar de komende tijd verder op gebouwd kan worden om de maximale potentie uit jou en jouw bedrijf te halen. 

Het Strategisch Marketing Traject is met name geschikt voor online/offline dienstverleners en kennisondernemers. 

Verder is het belangrijk dat je niet bang bent om tijd en geld te investeren in online marketing en een team die marketingtaken uitvoert. Dit is een traject voor ondernemers die echt willen groeien. En dat kan niet als je alles alleen blijft doen. Trust me 😉 

Het is zeker mogelijk om het bedrag in termijnen te betalen. Je kunt ervoor kiezen om per maand, in 2 of in 1 keer te betalen. 

In principe zijn alle sessies online via Zoom. Dat bespaart ons allebei reistijd en kosten. Mocht je toch een keer langs willen komen? Dan kan dat uiteraard!

De sessies duren allemaal +/- 1 uur. Houdt er echter rekening mee dat een sessie iets uit kan lopen. Het is niet zo dat ik een timer heb staan en Zoom precies na 1 uur afsluit 😉 

NEEM CONTACT OP

Heb je vragen? Neem gerust contact op.
Ik beantwoord je vraag op werkdagen binnen 24u!

Your Marketing Minds draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches