Hi, ik ben Marlou
Online marketing strateeg die geen blad voor de mond neemt als het over marketing of ondernemerschap gaat
De verveling sloeg toe...
Al bijna een maand reed ik in mijn rode auto naar mijn werk en weer terug naar huis met “Vraag jezelf eens af” van Brace die door de speakers knalde. Ja, ik zong kei hard mee.
Het vreemde was dat ik niet eens wist dat dit nummer op één van de cd’s stond die in mijn auto lag. Maar vanaf het moment dat ik het nummer hoofde, ging vooral het refrein niet meer uit mijn hoofd.
“Vraag jezelf eens af: ben je blij met ‘t leven dat je leeft elke dag?
En waar vind je de kracht om te doen wat je voelt terwijl niemand je snapt?
Terwijl niemand je snapt, terwijl niemand je snapt
Terwijl niemand je snapt.”
Was ik blij met het leven dat ik op dat moment leefde? Nee. Mijn collega’s waren gezellig en mijn werk was niet vervelend, maar de verveling sloeg toe.
Ik was op dat moment 24 en had al meerdere werkgevers ‘versleten’ vanwege een bore-out die elke keer weer om de hoek kwam kijken.

The only way to do great work is to love what you do
Ik word nooit ondernemer
Mijn vader heeft 10 jaar zijn eigen bedrijf gehad en mijn zus (Kim van Wijk – Minten) is al sinds 2014 ondernemer. Ik was diegene die altijd riep:
“Ik word nooit ondernemer. Dat is niets voor mij. Alles in je uppie doen zonder collega’s.”
Die gedachte verdween als sneeuw voor de zon toen ik begin 2017 naar een event ging wat Kim organiseerde met drie andere ondernemers.
Ik zag tientallen vrouwelijke ondernemers die vol power, passie en plezier over hun bedrijf praatte. Er was geen bore-out te bekennen.
Zo wilde ik ook in het leven staan.

Nog nooit zat ik zoveel achter mijn laptop
Anderhalve week na het event vroeg ik een gesprek aan met mijn toenmalige werkgever. Ik had net een vast contract gekregen en een appartement gekocht, dus mijn mededeling dat ik per september nog maar 2 dagen voor hem wilde werken, kwam onverwacht.
Kun je nagaan hoe hij keek toen ik weer 2 weken later zei dat ik per 1 september 2017 volledig zou stoppen.
Ik was zo enthousiast geworden over het opzetten van mijn bedrijf, dat ik niet met één been in loondienst wilde blijven staan.
Nog nooit zat ik zoveel achter mijn laptop als in 2017. Naast mijn 40-urige werkweek volgde ik een opleiding tot VA (een term waar ik binnen 4 maanden afscheid van nam), bouwde ik mijn website, ontwierp ik mijn visitekaartjes, begon ik met gastbloggen voor een website over marketing, startte ik met het delen van content op social media en reageerde ik op elke marketing gerelateerde vraag in willekeurige Facebookgroepen.
Resultaat: Mijn eerste klant kwam op mijn pad nog voordat ik ingeschreven stond bij de Kamer van Koophandel.
Binnen 3 maanden zat ik vol.

Ondernemerschap is als een ritje in de achtbaan. Leuk, maar af en toe ook doodeng!
Waarom "Your Marketing Minds?"
Lange tijd was mijn eigen naam ook mijn bedrijfsnaam. Toch voelde ik in 2021 dat ik grootser mocht denken. Ik haakte teamleden aan en nam iemand fulltime aan in loondienst. Verder gaan onder mijn eigen naam voelde vreemd.
Wij waren op dat moment de “Marketing Minds” voor ondernemers die niet alleen strategisch meedachten, maar ook zorgde dat alle taken werden uitgevoerd.
Twee jaar heb ik dit met onwijs veel plezier gedaan.
Totdat de welbekende bore-out om de hoek kwam kijken. Ik was vooral bezig met sales en het team, terwijl mijn vuurtje juist gaat branden van het zelf helpen en ondersteunen van, maar ook het meedenken met ondernemers.
Het roer ging om.
Ik besloot om het contract van mijn medewerker niet te verlengen en een ander soort samenwerking aan te gaan met mijn team als “Marketing Matchmaker”.
Heel even heb ik getwijfeld om de naam weer aan te passen. Maar hey, mijn partners en ik zijn nog steeds “Your Marketing Minds” en ook jij kan een Marketing Mind worden tijdens het volgen van mijn online training “Become a Marketing Mind” of een coachtraject.
Waar wacht je nog op?
Voel jij aan alles dat je jouw marketing serieuzer mag nemen? Dat er aan een stevige marketingfundering wordt gewerkt waardoor jouw bedrijf kan groeien op een manier die bij jou past? Dus zonder marketingtrucjes en -moetjes? Of ben jij op zoek naar echte experts voor het uitvoeren van creatieve of technische marketingtaken?
Waar wacht je nog op?
Voel jij aan alles dat je jouw marketing serieuzer mag nemen? Dat er aan een stevige marketingfundering wordt gewerkt waardoor jouw bedrijf kan groeien op een manier die bij jou past? Dus zonder marketingtrucjes en -moetjes? Of ben jij op zoek naar echte experts voor het uitvoeren van creatieve of technische marketingtaken?
NEEM CONTACT OP
Heb je vragen? Neem gerust contact op.
Ik beantwoord je vraag op werkdagen binnen 24u!
